5. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları

Sayfa 160 Cevapları

1) Aşağıdaki kefeli terazinin sol kefesinde 42 adet bilye, sağ kefesinde ise 10 adet bilye
bulunmaktadır.

a) Remzi, sağ kefeye kaçıncı kez bilye aktardığında terazinin dengesi sağlanmış olur?

Toplam bilye sayısı:
42 (sol) + 10 (sağ) = 52

Denge için her kefede:
52 ÷ 2 = 26 bilye olmalı.

Remzi'nin her seferinde bir önceki aktardığı sayıdan 2 fazla bilye aktardığını biliyoruz:
1, 3, 5, 7...

İlk 4 aktarma: 1 + 3 + 5 + 7 = 16 bilye

10 (başlangıçtaki sağ kefedeki bilye) + 16 = 26 bilye

Yani 4. aktarmada denge sağlanır.
Cevap: B) 4


b) Remzi, her defasında 2 bilye aktarsaydı, kaç kez aktardığında denge sağlanırdı?

Yine 16 bilye aktarılması gerekir.
16 ÷ 2 = 8

Yani 8 defa aktarma yapması gerekirdi.
Cevap: D) 8


Sayfa 161 Cevapları

2) Feyzi öğretmenin tasarladığı bulmacanın kuralları aşağıda verilmiştir.

Bulmaca 1’i Oğuz, Bulmaca 2’yi Aysu çözdüğüne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Oğuz daireleri boyarken kaç farklı renk kullanmıştır?
Cevap: C) 3

b) Aysu daireleri boyarken kaç farklı renk kullanmıştır?
Cevap: B) 5

c) Oğuz aynı renkte en fazla kaç adet daireyi boyamıştır?
Cevap: A) 3

ç) Aysu, daireleri boyarken en çok mavi rengi kullandığına göre mavi renkli olmayan daire sayısı kaçtır?
Cevap: B) 5

d) Feyzi öğretmenin tasarladığı bulmaca çözülürken yapılan işlemlerde çarpma işleminin hangi özelliklerini kullandığınızı yazınız.
Cevap: Bu bulmacada çarpma işleminin tekrar eden toplama özelliğinden yararlanılmıştır.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları

3) Kareli zeminin farklı bölümlerinde bulunan mavi, kırmızı ve mor daireler aşağıdaki görselde verilmiştir.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Mavi daire sayısını dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap: 5 × (10 - 7) = 5 × 3 = 15
→ Her satırda 10 kare var. Mavi olanlar 3 sütun kaplıyor. 5 satır olduğuna göre:
5 × 3 = 15 mavi daire

b) Kırmızı ve mavi daire sayıları toplamını dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap:
5 × (7 + 3) = 5 × 10 = 50
→ Kırmızı (7 sütun), mavi (3 sütun), toplamda 10 sütun
5 × 10 = 50 daire

c) Kırmızı, mavi ve mor daire sayıları toplamını dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap: 10 × (5 + 5) = 10 × 10 = 100
→ 10 sütun, 10 satırda toplam 100 daire

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

4) Ferhat, yukarıdaki sayıları kullanarak kartlarla oluşturduğu işlemin sonucunu bulmak istiyor.

Her mavi karta bu sayılardan bir tanesi geleceğine göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Ferhat’ın elde edebileceği en büyük sonuç kaçtır?

En büyük sonucu elde etmek için önce çarpma, sonra toplama yapılmalıdır.
30 × 25 = 750,
750 + 10 = 760,
760 - 8 = 752

En büyük sonuç: 752

b) Ferhat’ın elde edebileceği en küçük sonuç kaçtır?
Cevap: 25 + 8 x 10 – 30 = 75


5) Feyza, farklı renkli kartonlardan üçgen, kare ve daire birleştirerek aşağıdaki örüntüyü oluşturmuştur.

Feyza üçgen, kare ve dairelerden her birini eşit sürede birleştirerek bu şekil örüntüsünün 1. adımını 4 dakikada oluşturmuştur.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Feyza’nın bu şekil örüntüsünün 7. adımını oluşturmak için kaç dakikaya ihtiyacı vardır?
Cevap: (7 x 4) + 1 = 29

b) Örüntünün 40. adımındaki üçgen, kare ve daire sayısı toplam kaçtır?
Cevap: 161

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.