9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 30-36 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf WAYMARK B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 30-36 Cevapları Meb Yayınları
MEB 9. sınıf İngilizce ders kitabı WAYMARK B1.1 sayfa 30-36 cevap anahtarını inceleyin. Tüm etkinliklerin doğru çözümleri, İngilizce alıştırmaların Türkçe açıklamaları ve pratik öğrenme desteğiyle ödevlerinizi kolayca tamamlayın.

9. Sınıf MEB Waymark B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


a) Look at the photos and circle the things they describe.
1. Natural beauty (Doğal güzellikler)
3. Tourist attractions (Turistik cazibe merkezleri)


b) Read the text quickly and write the information.

  • Country: The Republic of Azerbaijan (Ülke: Azerbaycan Cumhuriyeti)
  • Capital city: Baku (Başkent: Bakü)
  • Nationality: Azerbaijani (Milliyet: Azerbaycanlı)

c) Example Q&A

A: Where is the Republic of Azerbaijan? (A: Azerbaycan Cumhuriyeti nerededir?)

B: It is at the crossroads of Western Asia and Eastern Europe. (B: Batı Asya ile Doğu Avrupa’nın kesişimindedir.)


d) Answer the questions.

1- Why should people visit the Turkic states?
Because they have got a unique culture and rich history.
( Çünkü benzersiz bir kültürleri ve zengin bir tarihleri vardır.)

2- What are the characteristics of Baku?
It has unique arts, cultural activities, and a modern city life.
( Eşsiz sanatlara, kültürel etkinliklere ve modern bir şehir hayatına sahiptir.)

3- What is the importance of the Silk Road?
It is a trading and cultural exchange crossroads.
( Ticaretin ve kültürel etkileşimin kavşak noktasıdır.)


e) Sentences

She is a very responsible person; she can get a promotion.
(O çok sorumlu bir kişidir; terfi edebilir.)

Travellers can experience a joyful tour in the Republic of Azerbaijan.
(Gezginler Azerbaycan Cumhuriyeti’nde keyifli bir tur deneyimleyebilir.)


f) Underline the sentences in the text.

  • People can experience these distinctive natural beauties.
    (İnsanlar bu eşsiz doğal güzellikleri deneyimleyebilir.)

  • Travellers can visit UNESCO World Heritage Sites.
    (Gezginler UNESCO Dünya Mirası Alanlarını ziyaret edebilir.)

  • Visitors can taste the traditional dishes in a peaceful atmosphere.
    (Ziyaretçiler huzurlu bir ortamda geleneksel yemeklerin tadına bakabilir.)

  • One can enjoy their visit thanks to the welcoming Azerbaijani people.
    (Misafirperver Azerbaycan halkı sayesinde ziyaretlerinden keyif alabilirler.)


9. Sınıf MEB Waymark B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


g) Watch Digital Story 1 and take notes of the sentences.

  1. I can speak English. (Ben İngilizce konuşabilirim.)
  2. I can speak Turkish. (Ben Türkçe konuşabilirim.)
  3. They can visit the Ankara Castle. (Onlar Ankara Kalesi’ni ziyaret edebilirler.)
  4. They can go for a hike around Eymir Lake. (Onlar Eymir Gölü çevresinde yürüyüşe çıkabilirler.)

h) Discuss the common points.
All the sentences use “can” to express ability or possibility.
(Tüm cümleler “can” kullanılarak yetenek veya olasılık bildirir.)


Let’s Discover – Circle the correct options.

  • I can write poetry. (Ben şiir yazabilirim.)
  • We use can for: a) possibility, c) ability, e) opportunity
  • (Can fiilini; a) olasılık, c) yetenek, e) fırsat anlamında kullanırız.)
  • She is my close friend. (O benim yakın arkadaşımdır.)

Match the sentences:

  1. The Chinese can eat comfortably with chopsticks. → c (ability / yetenek)
    (Çinliler çubuklarla rahatça yemek yiyebilir.)

  2. You can watch the most mystical sunset views on Mount Nemrut. → e (opportunity / fırsat)
    (Nemrut Dağı’nda en mistik gün batımlarını izleyebilirsiniz.)

  3. Today is a national holiday; the museum can be closed. → a (possibility / olasılık)
    (Bugün ulusal bayram; müze kapalı olabilir.)


i) Complete the sentences:

  1. I am from Australia. (Ben Avustralya’danım.)

  2. I hope I can help you. (Umarım sana yardımcı olabilirim.)

  3. You can eat delicious traditional meals. (Lezzetli geleneksel yemekler yiyebilirsin.)

  4. You can’t play with chopsticks on the table. (Çubuklarla masada oynayamazsın.)

  5. You can’t place a chopstick upright in rice. (Çubuğu pirince dik koyamazsın.)

  6. You can shop for souvenirs. (Hediyelik alışveriş yapabilirsin.)

  7. You can’t touch or stay so close to the locals. (Yerel halka dokunamazsın veya çok yaklaşamazsın.)

  8. They are very sensitive about personal space. (Onlar kişisel alana karşı çok hassastır.)

  9. A simple bow or nod of the head is enough. (Basit bir eğilme ya da baş sallama yeterlidir.)


j) Write a paragraph about Türkiye.

Tourists can explore Hagia Sophia, Topkapı Palace, and the Maiden’s Tower. They can enjoy Turkish food, tea, and music. Visiting Türkiye means experiencing history, culture, and warm hospitality.
(Turistler Ayasofya, Topkapı Sarayı ve Kız Kulesi’ni gezebilir. Türk yemeklerinin, çayın ve müziğin tadını çıkarabilirler. Türkiye’yi ziyaret etmek; tarih, kültür ve sıcak misafirperverliği deneyimlemek demektir.)


9. Sınıf MEB Waymark B1.1 İngilizce Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


a) Look at the photos. Describe them and circle what they are about.
4. Tourist attractions
(Fotoğraflara bakın, açıklayın ve neyle ilgili olduklarını işaretleyin. → 4. Turistik cazibe merkezleri)


b) Read the text quickly and write what each paragraph describes.

  • Paragraph A: Location (Konum)
  • Paragraph B: Geographic and climatic features (Coğrafi ve iklim özellikleri)
  • Paragraph C: Tourist attractions (Turistik cazibe merkezleri)
  • Paragraph D: Capital city (Başkent)
  • Paragraph E: Language and nationality (Dil ve milliyet)

Summary of the Text (Metnin Özeti):

  • A: Chile is located in South America, close to Argentina, Peru, and Bolivia.
    (Şili, Güney Amerika’da; Arjantin, Peru ve Bolivya’ya yakındır.)

  • B: It has deserts, glaciers, mountains, and many different climates.
    (Çöllere, buzullara, dağlara ve farklı iklimlere sahiptir.)

  • C: Chile is famous for Torres del Paine National Park, Atacama Desert, and Chiloé Island.
    (Şili; Torres del Paine Milli Parkı, Atacama Çölü ve Chiloé Adası ile ünlüdür.)

  • D: Santiago is the capital city, surrounded by mountains and offering many sports.
    (Başkent Santiago’dur; dağlarla çevrilidir ve birçok spor etkinliği sunar.)

  • E: Spanish is the official language, but many Chileans also speak English.
    (Resmî dil İspanyolcadır ama birçok Şilili İngilizce de konuşabilir.)


c) Work in groups. (Gruplar hâlinde çalışın.)
Every student reads a paragraph, circles unknown words, guesses the meaning, and shares with the group.
(Her öğrenci bir paragraf okur, bilmediği kelimeleri işaretler, anlamını tahmin eder ve grupla paylaşır.)


d) Complete the table according to your paragraph.

  • Unknown words → Bilinmeyen kelimeler
  • Clues for the unknown words → Bilinmeyen kelimeler için ipuçları
  • Details of the paragraph → Paragrafın ayrıntıları

9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


e) Retell the paragraph in your own words.
Each student retells the paragraph from Exercise c.
(Her öğrenci, c etkinliğindeki paragrafı kendi kelimeleriyle yeniden anlatır.)


f) Complete the sentences below in your own words.

  1. Argentina, Peru, and Chile; you can also visit these countries.
    (Arjantin, Peru ve Şili; bu ülkeleri de ziyaret edebilirsiniz.)

  2. Chile is a unique country because of its natural beauty.
    (Şili, doğal güzelliği sayesinde eşsiz bir ülkedir.)

  3. Torres del Paine National Park; it has lakes, rivers, forests, and glaciers.
    (Torres del Paine Milli Parkı; göllere, nehirlere, ormanlara ve buzullara sahiptir.)

  4. Santiago is the capital city, and it offers winter and summer sports on the same day.
    (Santiago başkenttir; aynı gün kış ve yaz sporları yapılabilir.)

  5. The Chileans are a mix of Europeans, so they have a diverse culture.
    (Şilililer Avrupalı karışımıdır, bu yüzden kültürleri çeşitlidir.)


g) Work in pairs. Think of the answers.

  1. Why is there climatic contrast in Chile?
    It has different geographical features, such as mountains and ocean.
    (Şili’de farklı coğrafi özellikler olduğu için, örneğin dağlar ve okyanus, iklimsel farklılıklar vardır.)

  2. How can climate affect its geography?
    It causes the driest desert in the world and millennia-old glaciers.
    (Dünyanın en kurak çölünü ve binlerce yıllık buzulları oluşturur.)

  3. What opportunities are there in its tourist attractions?
    People can go hiking, trekking, climbing, snowboarding, skiing, and surfing.
    (İnsanlar yürüyüş, tırmanış, kayak, snowboard ve sörf yapabilir.)

  4. Why can people ski and surf on the same day in Santiago?
    It has different geographical features.
    (Çeşitli coğrafi özelliklere sahiptir.)

  5. Where are the Chileans usually from?
    They usually come from Europe.
    (Onlar genellikle Avrupa kökenlidir.)


h) Work in pairs. Ask and answer questions.

  • A: What do you like most about Chile? Give at least two reasons.
    (Şili hakkında en çok neyi seviyorsun? En az iki sebep ver.)

  • B: I like the mix of tradition and modern life. Also, the food is delicious!
    (Gelenek ile modern hayatın karışımını seviyorum. Ayrıca yemekler çok lezzetli!)

  • A: What do you think is the most interesting thing about Chile?
    (Sence Şili’deki en ilginç şey nedir?)

  • B: I think the Andes Mountains and the unique culture are very interesting.
    (Bence And Dağları ve eşsiz kültür çok ilginç.)


9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları

a)

Metnin konusu: Günlük hayatta internetin önemi ve Türkiye’de siber güvenlik eğitimi.


b) Ana Fikir

✔ Türkiye, vatandaşlarını ve işletmelerini çevrim içi tehditlerden korumak için siber güvenlik eğitimine yatırım yapmaktadır.


c) Doğru – Yanlış – Belirtilmemiş

  1. T (Doğru): Siber güvenlik okulları öğrencilere bilgisayar sistemlerini saldırılardan korumayı öğretir.

  2. F (Yanlış): Türkiye’de şu anda dört siber güvenlik meslek okulu vardır. (Metinde böyle bir sayı yok.)

  3. NM (Belirtilmemiş): Öğrencilerin programlama bilmesi gerektiği.

  4. T (Doğru): Mezunların iş bulması kolaydır.


d) Sorular ve Cevaplar

  1. Why is the Internet important in modern life?
    It helps people do many tasks quickly and easily, saving time for family or relaxation.
    (Modern hayatta internet, insanların işleri hızlı ve kolay yapmasına, aileye ve dinlenmeye zaman ayırmasına yardımcı olur.)

  2. What are the risks for people when they share personal information online?
    Hackers can steal personal information and use it for bad purposes.
    (Hackerlar kişisel bilgileri çalabilir ve kötü amaçla kullanabilirler.)

  3. Why is it good for students to be in technoparks while studying?
    They gain real experience and learn more by working with professionals.
    (Öğrenciler gerçek deneyim kazanır ve profesyonellerle çalışarak daha çok şey öğrenirler.)


e) İnternette Yaptığım İşler ve Kendimi Korumam

  • I use the Internet to check my emails and talk to friends.
    (E-postalarımı kontrol ederim ve arkadaşlarımla konuşurum.)

  • I shop online for clothes and food.
    (Kıyafet ve yiyecek alışverişimi internetten yaparım.)

  • I watch films and listen to music.
    (Film izler ve müzik dinlerim.)

  • I use strong passwords and change them regularly.
    (Güçlü şifreler kullanırım ve düzenli olarak değiştiririm.)


9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 35 – Consolidation

a) Look at the photos and talk about them with your classmates.

  • Our project is about cultural heritage.
    (Projemiz kültürel miras hakkındadır.)

  • In Pretoria, you can see the national botanical gardens.
    (Pretoria’da ulusal botanik bahçelerini görebilirsiniz.)

  • Bangkok is a dynamic place with lively streets.
    (Bangkok, canlı sokaklarıyla dinamik bir yerdir.)

  • Ukraine is a country rich in history and culture.
    (Ukrayna, tarih ve kültür açısından zengin bir ülkedir.)


b) Listen to the audio and circle the main topic of the conversation.

Answer: 2 – Introducing their home countries
(Cevap: 2 – Kendi ülkelerini tanıtmak)


c) Listen to the audio again and complete the table.

Character Country Capital Famous Landmark(s)
Luke South Africa Pretoria Kruger National Park / Union Buildings
Jemma Thailand Bangkok Grand Palace
Fredrik Norway Oslo Viking Ship Museum
Olena Ukraine Kyiv Independence Square / Golden Gate of Kyiv

(Tabloda ülkeler, başkentler ve ünlü yapılar yer alır.)


d) Write activities for each country.

  1. You can see old ships and items from the Viking Age in Norway.
    (Norveç’te Viking Çağı’na ait eski gemileri ve eşyaları görebilirsiniz.)

  2. You can enjoy the beautiful fountains and watch street performances in Ukraine.
    (Ukrayna’da güzel çeşmelerin tadını çıkarabilir ve sokak gösterilerini izleyebilirsiniz.)

  3. You can visit the Weekend Market and try Thai street food in Thailand.
    (Tayland’da Hafta Sonu Pazarı’nı ziyaret edebilir ve Tay sokak yemeklerini deneyebilirsiniz.)

  4. You can go on a safari and visit hundreds of archaeological sites in South Africa.
    (Güney Afrika’da safariye çıkabilir ve yüzlerce arkeolojik alanı ziyaret edebilirsiniz.)


9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları

E-Portfolio

a) Work in pairs. Imagine you are a student at an International school and make a video about Türkiye.

Before making the video:

  • Search for the tourist attractions and activities in Türkiye on the Internet.
    (Türkiye’deki turistik yerleri ve aktiviteleri internetten araştırın.)

  • Your peer prepares questions to interview you about Türkiye.
    (Arkadaşınız size Türkiye hakkında sorular hazırlasın.)

While making the video:

  • Start with a warm greeting.
    (Sıcak bir selamla başlayın.)

  • Introduce yourselves, including your nationality, language, and capital city.
    (Kendinizi tanıtın; milliyetiniz, diliniz ve başkentinizi söyleyin.)

  • Ask and answer the interview questions.
    (Soruları sorun ve cevaplayın.)

  • End with a confident bye.
    (Kendinden emin bir şekilde vedalaşın.)

After making the video:

  • Present the video to your classmates.
    (Videoyu sınıf arkadaşlarınıza sunun.)

  • Submit it to your teacher.
    (Videoyu öğretmeninize teslim edin.)


Self-Reflection – Öz Değerlendirme

  1. What are your strengths in this theme?
    – I can describe tourist attractions and use travel vocabulary well.
    (Turistik yerleri tanımlayabilir ve seyahat kelimelerini iyi kullanabilirim.)

  2. What are your feelings before, during, and after the theme?
    – I felt excited before, focused during, and proud after the theme.
    (Başlamadan önce heyecanlı, sırasında odaklı ve sonrasında gururlu hissettim.)

  3. What vocabulary in this theme can you use correctly?
    – Journey, sightseeing, destination, accommodation.
    (Yolculuk, gezi, varış noktası, konaklama.)

  4. What grammatical structures in this theme can you use correctly?
    – Present simple, can/can’t, and question forms.
    (Geniş zaman, can/can’t ve soru kalıplarını doğru kullanabilirim.)

  5. What words in this theme can you pronounce correctly?
    – Tourist, capital, cruise, fortress.
    (Turist, başkent, gemi yolculuğu, kale.)

  6. Do you believe your teacher’s and friends’ feedback can help your language progress? Why/Why not?
    – Yes, because it shows my mistakes and helps me improve.
    (Evet, çünkü hatalarımı gösterir ve gelişmeme yardımcı olur.)

  7. How can you help your friends’ language improvement?
    – I share examples, correct gently, and practice dialogues with them.
    (Örnekler paylaşır, nazikçe düzeltir ve onlarla diyalog çalışırım.)

  8. How can you evaluate your group work performance? Give reasons.
    – I listen, take turns, and help with ideas. We worked well together.
    (Dinlerim, sırayla konuşurum ve fikirlerle yardımcı olurum. İyi çalıştık.)

  9. What language skills do you believe you can improve? Give reasons.
    – Speaking fluently and writing shorter natural sentences.
    (Akıcı konuşmayı ve daha kısa doğal cümleler yazmayı geliştirebilirim.)

  10. My future plans to improve my English language skills are…
    – I will read more, watch travel videos, and practice speaking with friends.
    (Daha çok okuyacağım, seyahat videoları izleyeceğim ve arkadaşlarımla konuşma pratiği yapacağım.)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.