9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 165 4. Sıra Sizde Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

4. Sıra Sizde

Dörder kişilik gruplara ayrılınız ve aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Soru: Elektrik enerjisi üretiminde dengeli bir yapı sağlamak amacıyla yenilenebilir enerji kaynakları payının ve kaynak çeşitliliğinin artırılması büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda Türkiye Yüzyılı projelerinden biri olan “Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanları (YEKA)” yatırımı modeliyle Türkiye hem kaynak bakımından hem de teknolojinin yerlileştirilmesi konusunda önemli bir adım atmıştır. Yapılan yatırımlar sayesinde Türkiye, 2021 yılı sonu verilerine göre yenilenebilir enerji kurulu güç bakımından Avrupa’da 5, dünyada 12. sırayı yükselmiştir.

Gruplar yenilenebilir enerji kaynakları bağlamı doğrultusunda tek nicel değişkenli veri toplamayı gerektiren birer adet betimleyen ve birer adet karşılaştıran istatistiksel araştırma sorusu yazınız.


Betimleyen İstatistiksel Araştırma Sorusu:

"2024 yılı içerisinde Türkiye’de kurulan rüzgâr enerjisi santrallerinin yıllık toplam kurulu gücü kaç megavat olmuştur?"

✔ Amaç: Belirli bir enerji kaynağına odaklanmak
✔ Değişken: Kurulu güç (MW) → nicel
✔ Zaman ve ülke net: 2024, Türkiye


Karşılaştıran İstatistiksel Araştırma Sorusu:

"2024 yılı boyunca Türkiye’de kurulan güneş ve biyokütle enerjisi santrallerinin ortalama üretim kapasitesi arasında anlamlı bir fark var mıdır?"

✔ Amaç: İki enerji türünü karşılaştırmak
✔ Değişken: Üretim kapasitesi (MW) → nicel
✔ Değişebilirlik: Farklı santrallerde kapasite değişir
✔ Yıl ve ülke belirtilmiş


Sınıfça Uzlaşılan Betimleyen İstatistiksel Araştırma Sorusu:

"2023 yılında Türkiye'de yenilenebilir enerji kaynaklarından elde edilen toplam elektrik üretimi miktarı ne kadardır?"


Sınıfça Uzlaşılan Karşılaştıran İstatistiksel Araştırma Sorusu:

"2023 ve 2024 yıllarında Türkiye’de kurulan hidroelektrik santrallerinin ortalama kurulu güçleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?"


b) Soru: Grupça ilgi duyduğunuz, merak ettiğiniz nicel veri toplamayı gerektiren bir gerçek yaşam durumu belirleyiniz. Belirlediğiniz bağlamda tek nicel değişkenli veri toplamayı gerektiren birer adet betimleyen ve karşılaştıran istatistiksel araştırma sorusu yazınız.


Betimleyen İstatistiksel Araştırma Sorusu:

"2023-2024 eğitim öğretim yılında Çankaya ilçesindeki 10. sınıf öğrencilerinin haftalık ortalama ekran süresi kaç saattir?"

✔ İlgi duyulan konu: Dijital medya kullanımı
✔ Değişken: Ekran süresi (saat) → nicel
✔ Zaman ve yer belirtilmiş


Karşılaştıran İstatistiksel Araştırma Sorusu:

"2023-2024 eğitim yılında Çankaya ilçesindeki kız ve erkek öğrencilerin haftalık ekran süreleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?"

✔ Cinsiyete dayalı karşılaştırma
✔ Değişken: Ekran süresi → nicel
✔ Öğrenci grubu ve zaman net


Sınıfça Uzlaşılan Betimleyen İstatistiksel Araştırma Sorusu:

"Altındağ ilçesindeki liselerde 2024 yılı boyunca öğrenci başına düşen ortalama kitap okuma süresi kaç dakikadır?"


Sınıfça Uzlaşılan Karşılaştıran İstatistiksel Araştırma Sorusu:

"Şehir merkezindeki ve kırsal bölgelerdeki lise öğrencilerinin kitap okuma süreleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?"

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.