9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 164 3. Sıra Sizde Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

3. Sıra Sizde

● Dörder kişilik gruplara ayrılarak tabloda verilen örneği inceleyiniz.
● Tabloda yer alan diğer araştırma sorularını istatistiksel araştırma sorularında bulunması gereken ölçütlere göre inceleyiniz ve fikirlerinizi yazınız.
● Fikirlerinizi sınıf arkadaşlarınızla tartışınız.
● Sınıf içi tartışma sonrası uzlaşarak düzenlediğiniz istatistiksel araştırma sorularını yeniden yazınız.

İstatistiksel Araştırma Soruları

Orijinal Soru: Dizel motorlu araçların karbon salınımı ile benzinli motorlu araçların karbon salınımı arasında ne kadar fark vardır?
Düzenlenmiş Soru: 2024 yılında Ankara’da kullanılan dizel ve benzinli binek araçların yıllık ortalama karbon salınımı değerleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?


Orijinal Soru: Kız öğrencilerin matematik dersi notları, erkek öğrencilerin matematik dersi notlarından daha yüksek midir?
Düzenlenmiş Soru: 2023-2024 eğitim öğretim yılında Altındağ ilçesindeki liselerde öğrenim gören 10. sınıf kız ve erkek öğrencilerin matematik dersi yıl sonu not ortalamaları arasında anlamlı bir fark var mıdır?


Orijinal Soru: Maraton koşullarında ilk üç dereceyi elde eden atletlerin koşuyu tamamlama süreleri yaklaşık kaç dakikadır?
Düzenlenmiş Soru: 2023 İstanbul Maratonu’nda ilk üç dereceyi elde eden erkek ve kadın atletlerin koşuyu tamamlama süreleri ne tür bir dağılım göstermektedir?


1. Soru: 2024 yılında Ankara’da kullanılan dizel ve benzinli binek araçların yıllık ortalama karbon salınımı değerleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?

Araştırma Sorusunun İstatistiksel Açıdan Değerlendirmesi:

  • Amaç açık: İki farklı grup karşılaştırılıyor.
  • İlgilenilen grup net: Ankara’daki dizel ve benzinli binek araçlar.
  • Zaman belirtilmiş: 2024 yılı.
  • Mekan belirtilmiş: Ankara.
  • Değişken: Karbon salınımı (nicel değişken).
  • Veri türü: Sayısal ölçüm verisi.
  • Veri kaynağı: İkincil verilerden (çevre ölçüm kurumları) elde edilebilir.
  • Değişebilirlik: Her aracın salınım değeri farklı olabilir.

2. Soru: 2023-2024 eğitim öğretim yılında Altındağ ilçesindeki liselerde öğrenim gören 10. sınıf kız ve erkek öğrencilerin matematik dersi yıl sonu not ortalamaları arasında anlamlı bir fark var mıdır?

Araştırma Sorusunun İstatistiksel Açıdan Değerlendirmesi:

  • Amaç açık: Cinsiyete dayalı başarı karşılaştırması yapılmaktadır.
  • İlgilenilen grup net: Altındağ ilçesindeki 10. sınıf kız ve erkek öğrenciler.
  • Zaman belirtilmiş: 2023–2024 eğitim yılı.
  • Mekan belirtilmiş: Altındağ ilçesi.
  • Değişken: Matematik yıl sonu notu (nicel değişken).
  • Veri türü: Sayısal puanlar.
  • Veri kaynağı: Birincil (öğrenci notları) veya okul yönetimi kayıtları.
  • Değişeb<ilirlik: Öğrenciler arası başarı farkı görülebilir.

3. Soru: 2023 İstanbul Maratonu’nda ilk üç dereceyi elde eden erkek ve kadın atletlerin koşuyu tamamlama süreleri ne tür bir dağılım göstermektedir?

Araştırma Sorusunun İstatistiksel Açıdan Değerlendirmesi:

  • Amaç açık: Süre dağılımı analiz edilmektedir.
  • İlgilenilen grup net: 2023 İstanbul Maratonu’nda dereceye giren atletler.
  • Zaman belirtilmiş: 2023 yılı.
  • Mekan belirtilmiş: İstanbul.
  • Değişken: Bitirme süresi (dakika/cinsinden nicel veri).
  • Veri türü: Ölçülebilir, nicel.
  • Veri kaynağı: İkincil veriler (yarış sonuçları).
  • Değişebilirlik: Atletler arasında performans farklılıkları beklenebilir.

Değerlendirme Ölçütleri Hatırlatması

  • Amaç açık mı?
  • Evren ve grup belirtilmiş mi?
  • Zaman ve mekan net mi?
  • Değişken ölçülebilir mi? (Nicel mi?)
  • Veri birincil ya da ikincil kaynaklardan toplanabilir mi?
  • Karşılaştırma ya da dağılım analizi mümkün mü?

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.