8. Tema Duygular Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Soruları Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe)

8. Tema Duygular Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Soruları Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe)
8. Tema Duygular Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Soruları Cevapları, 6. Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 278-279-280 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

8. Tema Duygular Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Soruları Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 278 Cevabı

A. 1-4. soruları aşağıdaki metne göre defterinize cevaplayınız.

İYİ-KÖTÜ

Kavak ağacı diyor ki: “
Göğe yakın olmak güzel
Meyve verememek kötü.”

Elma ağacı diyor ki:
“Meyve vermek güzel ama
Taşa tutulmak kötü.”

Hayat ağacı diyor ki:
“Dolu yaşamak güzel,
Bomboş yaşamak kötü.”

Soru: 1) Kavak, elma ve hayat ağaçları nelerin kötü olduğunu söylüyor?
Cevap
: Kavak ağacı meyve verememenin, elma ağacı taşlanmanın, hayat ağacı ise bomboş yaşamanın kötü olduğunu söylüyor.

Soru: 2) Hayat ağacının söylediği “dolu yaşamak güzel” sözünden ne anlıyorsunuz?
Cevap
: Hayatı anlamlı kılacak işler yapmanın, faydalı olmanın, amaçlar belirleyip onları gerçekleştirmenin güzel olduğunu anlıyorum.

Soru: 3) Şiire bir bölüm de siz ekleseydiniz neyi iyi ve kötü olarak ifade ederdiniz?
Cevap
: Özgür olmanın iyi, ama özgürlüğü başkalarını rahatsız etmek için kullanmanın kötü olduğunu söylerdim.

Soru: 4) Şiirde hangi söz sanatlarından yararlanılmıştır?
Cevap
: Şiirde kişileştirme (teşhis), konuşturma (intak) ve tezat (zıtlık) söz sanatları kullanılmıştır.

Soru: Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış sözcüklerin yerine cümlenin anlamına uygun farklı sözcük veya sözcük grupları yazınız.

Ona bazen sokakta rastlıyordum… → arada bir
Diyarbakır’ın yıkılmış surlarını görünce çok üzüldüm… → harap olmuş
Evin balkonundaki rengârenk çiçeklere bakmaya doyamadım… renk renk

Soru: Aşağıdaki cümlelerde geçen ünlemlerin cümleye kattığı anlamları (beğenme, kızgınlık, şaşkınlık, üzülme, uyarı, seslenme, korku) belirleyip yazınız.

a. Git buradan! Seni görmek istemiyorum… → kızgınlık
b. Simitçi! Bakar mısın bana? … → seslenme
c. Aman dikkat! Kapı çarpacak… → uyarı
ç. Vay be! Bu bahçe sizin miydi? … → şaşkınlık
d. Ay, ne kadar güzel bir ev! … → beğenme
e. Eyvah! Onlar da gidiyorlarmış bu mahalleden… → üzülme

Soru: Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış sözcüklerin türünü noktalı yerlere yazınız.

a. Yeniden özgür olmuş mavi gökyüzü. → sıfat
b. Zologa gezegenini çam ormanlarının yeşili süslüyormuş. → isim
c. Hangi resmine baksam gençliğimi hatırlarım. → sıfat
ç. Hangisini almayı düşünüyorsun? → zamir
d. Can Yücel ile Attilâ İlhan’dan şiirler okuyordu. → bağlaç
e. Kuşlar korkuyla dört bir yana kaçışmış. → edat
f. Yalnız insanların yürekleri hep üşür. → sıfat
g. Konser bitti yalnız kimse alkışlamadı sanatçıyı. → bağlaç


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 279 Cevabı

Soru: Aşağıdaki cümlelerden hangilerinde duygu belirten ifadeler vardır? Bu ifadelerin yer aldığı cümlelerin altını renkli kalemle çiziniz.

Güneş, rüzgâra seslendi:
“Az kalsın unutuyordum… Kışın bitkileri örtüp ısıtmak için çiftçi dayıya biraz kar gerekli ama şimdi yağmur istiyor. Aman şaşırmayın! Haydi koş! Rüzgâr gibi git.”
Rüzgâr, Güneş’i yeniden selamlayarak hızla yola çıktı. Çabuk olmalıydı. Tohumlar, “Su, su, su isteriz!” diye ağlaşıyordu. Oysa deniz uzaktaydı. Rüzgâr, Güneş’in yanında olduğu için insanlar, “Aman, hiç rüzgâr yok!” diyorlardı. Küçük bir çocuk, uçurtması havalanmadığı için kızıyor, “Ah, bir rüzgâr çıksa!” diyordu.

E. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Soru: 1) Ünlem işareti,
• Sevinç, kıvanç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna konur.
• Seslenme, hitap ve uyarı sözlerinden sonra konur.
• Alay, kinaye veya küçümseme anlamı kazandırılmak istenen sözden hemen sonra yay ayraç içinde kullanılır.
Buna göre aşağıdaki cümlelerin hangisinde ünlem işareti (!) yanlış kullanılmıştır?

Cevap: A) Gecenin bir yarısı sokakta miyavlayan kedinin sesi yüreğimi sızlattı!

Soru: 2) Misafir olduğu bir köyde Nasrettin Hoca’nın heybesi kaybolmuş. Hoca,
— Çabuk heybemi bulun yoksa ben yapacağımı bilirim, demiş.
Köylüler aramışlar, taramışlar, sonunda heybeyi bulup getirmişler. Dayanamayıp Hoca’ya sormuşlar:
(I)
Hoca:
(II)
Bu fıkrada boş bırakılan yerlere getirilebilecek en uygun ifadeler aşağıdakilerin hangisinde verilmiştir?

Cevap: B) (I) Hoca’m merak ettik de heybe bulunmasaydı ne yapacaktın?
(II) Ne yapacağım, evde eski bir kilimim vardı, onu bozup heybe yapacaktım.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 280 Cevabı

Soru: 3) Küsmüş bana arkadaşım.
Değiştiriyor yolunu,
Görmezden geliyor beni.
Ben kırık dala benzedim,
O solgun bir çiçek gibi.
Bu dizelerde aşağıdaki duygulardan hangisi vardır?

Cevap: D) Üzüntü

Soru: 4) Horozun biri çok acıkmış. Sağda solda yana döne yiyecek aramış. Açıkta yiyecek bulamayınca umutla eşinmeye başlamış. Umudunu yitirmek üzereyken pırıl pırıl bir taş bulmuş. Bu taşın bir inci olduğunu nereden bilsin? Yine de sıradan bir taş olmadığını anlamış. Kendi kendine şöyle mırıldanmış: “Bu parlak taş çok değerli bir mücevher olmalı, bunu elbette anlıyorum. Ama ben, tek bir mısır tanesini bile dünyanın tüm mücevherlerine değişmem.” Bu fabldan çıkarılabilecek ders aşağıdakilerden hangisi olamaz?

Cevap: A- Bir mücevher her zaman değerlidir.

Soru: 5) Bir öğretmen, öğrencilerden aşağıdaki şapkaların belirttiği ifadelere uygun cümleler kurmalarını istemiştir. Buna göre aşağıdaki öğrencilerden hangisinin cümlesi yay ayraç içinde verilen şapkanın belirttiği ifadeye uygun değildir?
Cevap
: C) Yusuf: Anne babalar kitap okumazsa çocuklar neden kitap okusun? (Sarı şapka)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.