7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 262-267-268-269-270-271 Cevapları Yıldırım Yayınları
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı – Yıldırım Yayınları 262-267-268-269-270-271. Sayfa Küresel Sorunlara Çözüm Üretiyorum ünitesine ait etkinliklerin tek tek ve açıklamalı cevapları:
262. Sayfa Cevabı – Göçle İlgili Çözüm Önerisi
Soru: Günümüzde özellikle Asya ve Afrika ülkelerinden birçok kişi zorlu koşullarda Avrupa ülkelerine göç ediyor. Küresel bir sorun olan göçle ilgili nasıl bir çözüm önerirsiniz?
Cevap: Göçün en önemli sebepleri güvenlik ve ekonomik sıkıntılardır. Bu nedenle göçü azaltmak için göç veren ülkelerde istikrar sağlanmalı, eğitim, sağlık, barınma gibi temel ihtiyaçlara erişim artırılmalı, ekonomik yatırımlar yapılmalıdır. Ayrıca göçmenlerin hakları korunmalı ve göç edilen ülkelerle iş birliği yapılmalıdır.
267. Sayfa Cevabı – Görsel 7.9 ve 7.10’a Yorum
Soru: Görsel 7.9 ve Görsel 7.10’daki bireyler hangi konuda duyarlılık göstermektedir?
Cevap: Bireyler, terör saldırılarında hayatını kaybedenleri anmak ve saygı göstermek için toplanmışlardır. Bu davranış, teröre karşı toplumsal duyarlılığı ve birlik mesajını simgeler.
268. Sayfa Cevapları – Küresel Sorunlara Slogan Geliştirme
A. Küresel sorunlardan küresel iklim değişimi, doğa kaynaklı afet, açlık, terör ve göçe yönelik çözüm önerileri geliştiriniz. Geliştirdiğiniz çözüm önerilerinden her birini slogan şeklinde noktalı yerlere yazınız.
- Küresel İklim Değişimi: “Gezegenimiz için enerjini yenile!”
- Doğa Kaynaklı Afet: “Afetlere hazır ol, hayatı koru!”
- Açlık: “Gıdayı paylaş, açlığa son ver!”
- Göç: “Giden değil, kalabilen mutlu eder.”
- Terör: “Barış için birlik, teröre karşı dirlik!”
269. Sayfa – Küresel Sorunlara 3’er Çözüm Önerisi
Küresel İklim Değişimi:
- Fosil yakıt kullanımı azaltılarak yenilenebilir enerji kaynakları desteklenmelidir.
- Ormanların korunması ve ağaçlandırma kampanyaları yaygınlaştırılmalıdır.
- Sera gazı salınımını azaltmak için sanayide temiz üretim teknikleri kullanılmalıdır.
Açlık:
- İsrafı önlemek için bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı ve gıda israfı azaltılmalıdır.
- Tarımda verimliliği artıracak teknolojik destek sağlanmalıdır.
- Açlıkla mücadele eden ülkelere uluslararası yardım programları uygulanmalıdır.
Terör:
- Terörün finansmanını sağlayan kaynaklar engellenmeli, iş birlikleri artırılmalıdır.
- Eğitimsizlik ve yoksulluk gibi terörü besleyen sorunlara çözüm bulunmalıdır.
- Ülkeler arasında istihbarat ve güvenlik alanında daha fazla iş birliği yapılmalıdır.
Göç:
- Göç edenlerin eğitim ve sosyal uyum süreçleri desteklenmeli.
- Göç veren ülkelerdeki savaş ve yoksullukla mücadele edilmeli.
- Sivil toplum kuruluşları göçmenlere yardım konusunda teşvik edilmeli.
Doğa Kaynaklı Afetler:
- Afet bölgelerinde erken uyarı sistemleri kurulmalı.
- Sağlam altyapı ve afet dayanıklı yapılar inşa edilmeli.
- Afet eğitimleri ile halk bilinçlendirilmeli.
270. Sayfa – Uluslararası Kuruluşları Eşleştirme Cevapları
A. Aşağıda Türkiye’nin üyesi olduğu kuruluşların amaçları verilmiştir. Bu amaçların hangi kuruluşlara ait olduğunu belirleyiniz. Kuruluşların adlarını ve bunların İngilizce ya da Türkçe kısaltmasını ilgili yerlere yazınız.
Kuruluşun Amacı | Kuruluşun Adı | Kısaltması |
---|---|---|
1. Ortak Türk kültürünü gelecek nesillere aktarmak ve dünyaya tanıtmak. | Uluslararası Türk Kültür Teşkilatı | TÜRKSOY |
2. Demokratikleşme, hukukun üstünlüğü, insan hak ve özgürlüklerine saygı alanlarındaki gelişmeleri desteklemek. | Avrupa Konseyi | CoE |
3. Bütün insanların mümkün olan en yüksek sağlık düzeyine erişimlerini sağlamak, barışı ve güvenliği tesis etmek. | Birleşmiş Milletler | UN |
4. Çocuk haklarını savunmak, bu konuda farkındalık oluşturmak, çocukların temel ihtiyaçlarını karşılamak. | Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu | UNICEF |
5. İslam dünyasının hak ve çıkarlarını korumak, İslam devletleri arasında iş birliğini ve dayanışmayı artırmak. | İslam İşbirliği Teşkilatı | OIC |
6. Dünyada açlığı ortadan kaldırmak, beslenme koşullarını iyileştirmek. | Dünya Gıda Programı | WFP |
7. Avrupa’da kültürel bir kimliğin oluşması; demokrasi, çevre, medya, eğitim, kültür vb. konularda çalışma yapmak. | Avrupa Birliği | EU |
8. Dünyada eğitim, bilim ve kültür alanlarında faaliyetlerde bulunmak, dünya mirasını belirlemek. | Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü | UNESCO |
271. Sayfa – Çözüm Önerileri Tablosu Eşleştirme
B. Aşağıda küresel iklim değişimi, doğa kaynaklı afet, açlık, göç ve terörizme yönelik bazı çözüm önerileri verilmiştir. Bu çözüm önerilerinin hangi küresel sorunlarla ilgili olduğunu belirleyerek ilgili kutucukları işaretleyiniz (Birden fazla kutucuğu işaretleyebilirsiniz.).
Çözüm Önerileri | Küresel İklim Değişimi | Doğa Kaynaklı Afet | Açlık | Göç | Terörizm |
---|---|---|---|---|---|
1. Afrika’da beslenme yetersizliği yaşayanlar için dünya genelinde yardım konserleri yapılması | ✅ | ||||
2. Bütün belediyelerin toplu taşımada elektrikli araç kullanmaya başlaması | ✅ | ||||
3. Kızıldeniz’de korsan faaliyetlere karşı BM ülkelerinin anlaşma imzalaması | ✅ | ||||
4. Kuraklığa dayanıklı buğday, yulaf ve çavdar tohumlarının üretilmesi | ✅ | ||||
5. Tsunami riski olan yerlere fabrika yapılmasının önlenmesi | ✅ | ||||
6. Dış mekânların aydınlatılmasında güneş enerjisinden yararlanılması | ✅ | ||||
7. Sığınmacılar konusunda dünya genelinde farkındalık oluşturulması | ✅ | ✅ | |||
8. Farklı kültürlere karşı anlayış, yardımlaşma gibi değerlerin yaygınlaştırılması | ✅ | ✅ |
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.