7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 254-257-258-259-261 Cevapları Yıldırım Yayınları
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Yıldırım Yayınları 254–257–258–259–261. Sayfa cevaplarının sayfa sayfa, etkinlik etkinlik ve özgün şekilde yazılmış tam açıklamaları yer almaktadır:
254. Sayfa Cevapları – Türkiye’nin Uluslararası Ekonomik İlişkileri
Soru: Ülkelerin ekonomik kuruluşlarla ilişki içinde olmasının sebebi ne olabilir?
Cevap: Ülkeler ekonomik kuruluşlara üye olarak ekonomik kalkınma, ticaretin gelişmesi, finansal istikrar ve uluslararası iş birliği sağlamak isterler. Böylece hem ihtiyaç duydukları kaynaklara daha kolay ulaşır hem de diğer ülkelerle dayanışma içinde olur. Bu iş birlikleri sayesinde kriz zamanlarında yardımlaşma artar, gelişmekte olan ülkeler destek alır ve küresel ekonomi daha dengeli hale gelir.
257. Sayfa Cevapları – Türkiye’nin İthalat ve İhracat Oranları
A. Türkiye’nin ilişkide olduğu ülke gruplarını ve ekonomik kuruluşları, Türkiye İstatistik Kurumunun “www.tuik.gov.tr” genel ağ adresinden araştırınız. Bu ülke grupları ve ekonomik kuruluşlarla Türkiye’nin bir önceki yılki ihracat ve ithalat oranlarını tabloda gösteriniz. Son üç satıra Türkiye’nin ilişkide olduğu başka ülke grupları ve ekonomik kuruluşlardan ikisini ve bunlarla gerçekleştirdiği ithalat ve ihracat değerlerini yazınız.
Kuruluş / Ülke Grubu | İthalat (%) | İhracat (%) |
---|---|---|
OECD | 55,6 | 48,2 |
AB (Avrupa Birliği) | 32,1 | 41,7 |
İİT (İslam İşbirliği Teşkilatı) | 14,8 | 25,3 |
KEİ (Karadeniz Ekonomik İşbirliği) | 10,4 | 9,2 |
EİT (Ekonomik İşbirliği Teşkilatı) | 5,2 | 6,8 |
Türk Cumhuriyetleri | 3,9 | 5,7 |
G20 | 58,7 | 55,4 |
DTÖ (Dünya Ticaret Örgütü) | 72,3 | 70,1 |
D-8 | 4,1 | 7,6 |
258. Sayfa Cevapları – Ekonomik Kuruluşların Özellikleri
B. Aşağıdaki tabloda Türkiye’nin ilişkide olduğu ekonomik kuruluşlar ve bunların özellikleri verilmiştir. Bu kuruluşlarla faaliyetlerini ilgili kutucukları işaretleyerek eşleştiriniz.
Özellik | D-8 | G-20 | KEİ | OECD | DTÖ | Dünya Bankası | EKİT | DTM | IMF |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA)’yı yürütür | ✅ | ||||||||
Merkezi Washington’dadır | ✅ | ✅ | |||||||
Türkiye, İran ve Pakistan kurucudur | ✅ | ||||||||
Uluslararası ticaretin ana kurumsal organıdır | ✅ | ✅ | |||||||
Yoksullukla mücadele ve kalkınma destekleri sunar | ✅ | ||||||||
Amacı Karadeniz havzasındaki ülkeler arasında ekonomik ilişkileri artırmaktır | ✅ | ||||||||
Dünya ekonomisinin %90’ını, ticaretin %80’ini temsil eder | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||
Türkiye, İran, Pakistan, Bangladeş, Malezya, Endonezya, Mısır ve Nijerya üyedir | ✅ | ||||||||
1999’da mali istikrar için kuruldu | ✅ | ||||||||
Merkezi Tahran’dadır | ✅ | ||||||||
1944’te kuruldu, 1947’de faaliyetlerine başladı | ✅ | ✅ | |||||||
Üye ülkelerin sermaye gücü kadar oy hakkı vardır | ✅ | ✅ | |||||||
II. Dünya Savaşı sonrası Avrupa’nın onarımı için kuruldu | ✅ |
259. Sayfa Cevapları – Kalıp Yargıları Sorguluyorum
Soru: Sizce insanların farklı giyim kültüründen dolayı yadırganması toplumsal ilişkileri nasıl etkiler?
Cevap: İnsanların farklı giyim tarzlarından dolayı yadırganması, toplumsal ilişkileri olumsuz etkiler. Bu durum bireyler arasında önyargı, ayrımcılık ve dışlanma gibi olumsuzluklara yol açar. Farklılıkların saygı ile karşılanması gerekirken, yadırgama toplumsal uyumu zayıflatır ve hoşgörü ortamını bozar. Oysa herkesin kültürel kimliği farklı olabilir ve bu farklılıklar toplumun zenginliği olarak görülmelidir.
Soru: Görsel 7.1’den hareketle kalıp yargılar hakkında hangi çıkarımlarda bulunulabilir?
Cevap: Görsel 7.1, insanların kılık kıyafetleri, cinsiyetleri veya görünüşleri üzerinden kalıplaşmış düşüncelerle yargılandığını göstermektedir. Kalıp yargılar, kişiyi tanımadan yalnızca dış görünüşüne bakarak yanlış değerlendirme yapılmasına neden olur. Bu da haksızlık, ötekileştirme ve ayrımcılık doğurur. Görseldeki bireylerin görünüşleri farklı olsa da her biri kendine özgü bir kişilik taşıyabilir. Bu nedenle toplumda empati, saygı ve eşitlik anlayışı yaygınlaştırılmalıdır.
261. Sayfa Cevapları – Etkinlik Zamanı
A. Çeşitli kültürlere yönelik kalıp yargılara iki örnek veriniz. Bunların neden kalıp yargı olduğunu yazınız.
I. Örnek:
Tüm Fransızlar romantiktir.
Nedeni: Her bireyin kişiliği farklıdır. Bir milletin tamamını aynı özellikte tanımlamak genelleme yapmaktır ve bu bir kalıp yargıdır.
II. Örnek:
Tüm Çinliler pirinçle beslenir.
Nedeni: Çin mutfağında pirinç yaygın olabilir, ancak tüm bireylerin aynı yiyeceği tercih ettiğini varsaymak doğru değildir. Bu da bir kalıp yargıdır.
B. Kalıp yargıların toplumu nasıl etkilediğini kısaca yazınız.
Cevap: Kalıp yargılar, bireyler arasında ayrımcılığa ve dışlamaya neden olur. Toplum içinde empati ve hoşgörü duygularını zayıflatır. Bu durum toplumsal çatışmalara yol açabilir ve birlik ve beraberliği bozar. İnsanların önyargılarla değil, tanıyarak değerlendirilmesi gerekir.
C. Kalıp yargıların önlenmesine yönelik olanları “D” ile işaretleyiniz.
- 1. Kalıp yargıları inkâr etmek
- [✅] 2. Demokratik değerleri benimsemek
- [✅] 3. Farklı gruplara karşı saygıyla yaklaşmak
- 4. Kalıp yargıları olumlu görmek
Kalıp yargıların giderilmesi için neler yapılabilir?
Cevap: Kalıp yargıların giderilmesi için empati eğitimi, farklı kültürleri tanımaya teşvik eden etkinlikler, saygı ve hoşgörü temelli okul programları düzenlenmelidir. Medyada olumlu temsil artmalı, çocuklara küçük yaşta eşitlik, adalet ve insan hakları değerleri öğretilmelidir. Her bireyin farklı olduğu unutulmamalıdır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.