5. Sınıf Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları Meb Yayınları
Pekiştirme İstasyonu-2
1. Aşağıda verilen ifadeleri uygun şekilde tamamlayalım.
a. Bilinçlendirme ve Eğitim:
Geri dönüşümün önemi hakkında toplum bilinçlendirilmelidir.
Bunun için okullarda, medya organlarında ve sosyal etkinliklerde geri dönüşümün önemi anlatılmalı, afişler ve seminerlerle toplumsal farkındalık artırılmalıdır.
b. Kolay Erişilebilir Geri Dönüşüm İmkânları:
Geri dönüşüme teşvik için geri dönüşüm kutuları ve merkezlerine erişim kolay olmalıdır.
Bunun için park, okul, cadde ve market gibi halka açık alanlara yeterli sayıda ve uygun şekilde etiketlenmiş geri dönüşüm kutuları yerleştirilmelidir.
c. Kişisel Alışkanlıkları Değiştirmek:
Bireyler günlük hayattaki bazı alışkanlıklarını değiştirerek geri dönüşüme katkıda bulunabilir.
Bunun için tekrar kullanılabilir eşyalar tercih edilmeli, plastik kullanım azaltılmalı, atıklar evde ayrıştırılarak doğru kutulara atılmalıdır.
2. Tablodaki boş alanları dolduralım ve soruları cevaplayalım.
Sınıfınızdaki öğrenci sayısı: 24
Okulumuzdaki öğrenci sayısı: 480
a. Her bir öğrenci bir gün için bir pet şişe atık madde oluşturduğunda 1 ay sonunda ne kadar pet şişe birikeceğini düşünelim. Bu pet şişelerin plastik atık toplama kutularına atılmasını sağlamak için neler yapabileceğimizi yazalım.
Cevap: 24 öğrenci x 30 gün = 720 adet pet şişe
Sınıfımızda geri dönüşüm kutusu bulundurmalı, pet şişelerimizi düzenli olarak bu kutuya atmalı, ailelerimizi de evde pet şişeleri ayırmaya teşvik etmeliyiz.
b. Pet şişelerin geri dönüşümü ile ülke kaynaklarına nasıl katkı sağlanacağını birkaç cümle ile yazalım.
Cevap: Pet şişelerin geri dönüşümü ile yeni plastik üretimi için harcanacak enerji ve doğal kaynak kullanımı azaltılır. Aynı zamanda çevre kirliliği önlenir ve ekonomi desteklenir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.